تشيع زوري يعني برگزاري هفته دفاع مقدس هفته دولت ...دهه فجر و.. كه بعد از انقلاب بوده بدعت نيست ولي مراسم حضرت محسن بدعت است؟ حجره مجازی ( پاسخ به شبهات )
تماس با ما   درباره ما   طرح سوال   حمایت از ما  

  امروز شمسی

امام حسين (عليه السلام) : شما را به كتاب خدا و سنت پيامبرش دعوت مي كنم، همانا سنت پيامبر مرده و بدعت ، زنده شده است.
  احکام  احکام   آخرالزمان  آخرالزمان   زنان  زنان   جهان بینی  جهان بینی   پرونده نقد  پرونده نقد   مشاوره  مشاوره   عکس نوشته  عکس نوشته   خودارضائی  خودارضائی   قرآن  قرآن   بسم الله  بسم الله  

  مطالب برگزيده
میخوام بپرسم حد اصرار بر دعا چیه؟ و اینکه من براورده نشدن حاجتم رو گردن قسمت میندازم چقدر درسته؟
علت های انکار معاد چیست؟
چه باید کرد که از چشم چرانی و خود نمایی زنان جلوگیری کرد؟
زنای ذهن به چه معناست؟
اگر کسی قرضی بدهد آیا می تواند پولش را مطابق روز بگیرد؟
ولايت مطلقه فقيه برداشت فقهى آيت الله خمينى از يك مساله اسلامى است و برخى با آن مخالفند از جمله در معاصرين آيت الله خويى آيت الله شريعتمدارى آيت الله
من از شوهرم سرد شدم. چند بار تو گوشيش پيامايي از ابراز علاقه ديدم هشت ماه كه حامله ام كارم شده گريه ...
سريال در حاشيه بخاطر انتقاد كاملا صحيح ولي طنز از پزشكان حتي در مرحله پخش متوقف شود ولي رستاخيز قبل از اكران هم متوقف نشد.
تشيع زوري يعني برگزاري هفته دفاع مقدس هفته دولت ...دهه فجر و.. كه بعد از انقلاب بوده بدعت نيست ولي مراسم حضرت محسن بدعت است؟
چه نوع عقایدی اگر با عقیده ی ما درتضاد باشند قابل احترام اند؟
انگيزه واسه زندگي كردن ندارم؟ دارم به زور زندگی میکنم باورت میشه؟
بدون آرايش و با حفظ رعايت حجاب و مسائل اسلامي از خانه بيرون مي روم با اين حال مادرم در موردم سختگيري مي كند.
لطفا توصيه هاى عملى و كاربردى كه در رابطه با فرزند آورى وجود دارد بيان كنيد البته به طور مختصر و مفيد.
سوء ظن نسبت به همسری که تمایل جنسی بالایی دارد

  آخرين مطالب
مي خواستم در مورد قانون جذب كه همه جا هم ازش صحبت مي شه نظرتون رو بدونم ايا قبول داشتنش شرك است؟
پسری هستم 17 ساله و معتاد به این عمل زشت اینقده توبه کردم بازم نتونستم کمکم کنید.
برای نزديكتر شدن به امام زمان(عج) باید چکار کنیم؟
داستانهايى كه در كتب و روی منابر از ديدار علما و متقيان با امام زمان نقل مى شود اعتبار دارد؟
برای دیدار با امام عصر چه روشهایی وجود دارد.
با توجه به شرایط اقلیمی عربستان محال است ماجرای اصحاب ابرهه رخ داده باشد.پاسخ های غیر شعاری بدهید.
دعاى اصلى فرج امام زمان (عج) كدام است؟ آيا بايد آن را ايستاده بخوانيم يا نه؟
چگونه اعتقاد به منجى و مهدويت را در دانش آموزان تقويت كنيم؟
آیا امام زمان علیه السلام دین جدیدی را برای مردم می آورند؟
منظور از حوريان بهشتي دقيقا به چه معناست؟آيا واقعا انها زن هستند و با مردان همبستر مي شوند؟ يعني جنسيت دارند؟
  پربيننده ترين مطالب


  ارسال مطلب به ما : چاپ

تشيع زوري يعني برگزاري هفته دفاع مقدس هفته دولت ...دهه فجر و.. كه بعد از انقلاب بوده بدعت نيست ولي مراسم حضرت محسن بدعت است؟

«بسم الله الرحمن الرّحيم»، چه عيبي دارد كه به جايش يك عبارت ساختگي و جعلي را به كار مي بريد؟ آيا علي(علیه السلام) گفته اند كه چنين عبارت ساختگي را به كار ببريم؟بدعت در دين، يعني همين كاري كه شما كرديد؛ يعني اختراع يك ذكر به جاي «بسم الله الرحمن الرحيم.»

  

سلام ممكنه اينها رو تك تك جواب بدين خيلي هم خواهشا رها نكنيد.متشكرم التماس دعا 

بسم رب الحيدر💥تشيع زوري يعني برگزاري هفته دفاع مقدس هفته دولت هفته معلم دهه فجر و.. كه بعد از انقلاب بوده بدعت نيست ولي برگزاري مراسم عزاداري اهلبيت غير از اباعبدالله (مثه ايام شهادت حضرت محسن بن علي) كه از اول تاريخ تشيع بوده بدعت است. بدعت تاجاييكه ما ميدانيم به معني نو آوريست!

 

پاسخ:

1ـ فرموده ايد: « بسم رب الحيدر.»

«بسم الله الرحمن الرّحيم»، چه عيبي دارد كه به جايش يك عبارت ساختگي و جعلي را به كار مي بريد؟ آيا علي(علیه السلام) گفته اند كه چنين عبارت ساختگي را به كار ببريم؟

بدعت در دين، يعني همين كاري كه شما كرديد؛ يعني اختراع يك ذكر به جاي «بسم الله الرحمن الرحيم.»

شما در نرم افزارهاي حديثي بگرديد، حتّي يك مورد هم تعبير «ربّ الحيدر» را پيدا نمي كنيد.

ضمناً علي(علیه السلام) اين همه القاب عالي دارند، چرا كم ارزشترين لقب ايشان را انتخاب كرده ايد براي ساختن يك ذكر جعلي؟ الحيدر، يعني شير. اوّلاً كه از خودتان ذكر نبافيد، ثانياً و اگر هم شيطان اين مسأله را برايتان زينت داد و خواستيد ذكري به نام آن حضرت جعل كنيد، لا اقلّ از القاب مهمّ آن حضرت استفاده كنيد نه از القاب نه چندان مهمّ مثل حيدر و اسد و غضنفر و ضرغام و امثال اينها كه همگي به معني شير هستند.

2ـ فرموده ايد: « تشيّع زوري»

شما با به كار بردن اين واژه ـ آن هم در فضاي اينترنت ـ در حقيقت يك لفظ زشت را در دهان دشمنان شيعه انداخته ايد. لذا از اين به بعد هر كدام از دشمنان شيعه كه اين لفظ را به تقليد از شما، امّا بر ضدّ شيعه به كار ببرند، شما هم در گناه او شريك خواهيد بود. شما به ظاهر در دفاع از شيعه اين لفظ را به كار برده ايد، امّا در مقام عمل، لفظي را ساخته ايد كه دشمنان شيعه مي توانند آن را بر ضدّ شيعه به كار ببرند. در طول تاريخ، متأسفانه اكثر ضربات را بر پيكر شيعه، افرادي از خود شيعه زده اند، كه با عملكرد جاهلانه ي خود، بهانه دست دشمنان شيعه داده اند. خداي متعال فرمود: « قُلْ هَلْ نُنَبِّئُكُمْ بِالْأَخْسَرينَ أَعْمالاً (103) الَّذينَ ضَلَّ سَعْيُهُمْ فِي الْحَياةِ الدُّنْيا وَ هُمْ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ يُحْسِنُونَ صُنْعاً ــــ بگو: آيا شما را از زيانكارترين مردم آگاه گردانم؟ (103) [آنان ] كسانى اند كه كوشش شان در زندگى دنيا به هدر رفته و خودشان مى پندارند كه كار خوب انجام مى دهند.» و در آيه ي ديگر فرمود: « أَ فَمَنْ زُيِّنَ لَهُ سُوءُ عَمَلِهِ فَرَآهُ حَسَناً ... ــــ آيا آن كس كه زشتىِ كردارش براى او آراسته شده و آن را زيبا مى بيند [مانند مؤمن نيكوكار است ]؟ ... .»




ضرباتي كه برخي از شيعيان بر پيكر تشيّع زده اند و مي زنند، به مراتب بيش از ضرباتي است كه دشمنان شيعه زده اند و مي زنند. وقتي انسان در دينش بصيرت نداشت، نتيجه اش مي شود همين.

3ـ فرموده ايد: « يعني برگزاري هفته دفاع مقدس هفته دولت هفته معلم دهه فجر و.. كه بعد از انقلاب بوده بدعت نيست ولي برگزاري مراسم عزاداري اهلبيت غير از اباعبدالله (مثه ايام شهادت حضرت محسن بن علي) كه از اول تاريخ تشيع بوده بدعت است. بدعت تاجاييكه ما ميدانيم به معني نو آوريست!»

بدعت از نظر لغوي يعني نو آوري.

آيا هر گونه نو آوري، بد است؟

روشن است كه هر گونه نو آوري بدعت نيست؛ مگر معاذ الله، اسلام يك دين متحجّر است كه نوآوري مخالف باشد. تنها افراد احمق، ممكن است هر گونه نو آوري را بد و حرام بدانند. شكّي نيست كه نو آوري در امور علمي و امثال آن، خيلي هم خوب است.

امّا «بدعت در دين»، قطعاً حرام است.

بدعت در دين يعني چه؟

بدعت در دين يعني چيزي را به دين بستن كه جزء دين نيست؛ يا چيزي را از دين جدا كردن كه جزء دين است. مثلاً هيچ آيه يا حديثي نداريم كه قمه زني را توصيه كرده باشد. لذا اگر كسي ادّعا كند كه قمه زني، يك عمل ديني است، قطعاً بدعت گذاري كرده است. لذا اگر كسي بدون اينكه اين عمل را به دين نسبت دهد برود در جايي اين كار را بكند كه ربطي به اسلام و تشيّع نداشته باشد، كارش به خودش مربوط است؛ امّا اگر كسي اين را به اهل بيت(علیهم السلام) نسبت داد و آن را توصيه ي دين معرّفي كرد، كارش مي شود بدعت.

ما در اسلام مي بينيم كه به حجامت به عنوان يك روش درماني، توصيه شده است. پس حجامت، عملي ديني است. امّا زالودرماني در اسلام توصيه نشده است. حال اگر كسي زالودرماني كند و اسمش را هم بگذارد طبّ اسلامي، اين كارش بدعت است. چون چيزي را به اسلام نسبت داده كه جزء دين نيست. امّا اگر كسي زالودرماني را به اسلام نسبت ندهد و صرفاً به عنوان يك روش درماني از آن استفاده كند، هيچ اشكال شرعي ندارد.

حال ببينيم آيا بزرگداشت دفاع مقدّس، يا هفته ي دولت يا ... بدعت حرام هستند يا نه؟

ـ بزرگداشت دفاع مقدّس

اينكه جهاد، جزء دين و از شعائر ديني است شكّي نيست. كسي كه جهاد را جزء دين نداند، به اجماع علماي شيعه و سنّي، چنين كسي مرتدّ است. چون آيات فراواني جهاد را از واجبات دين دانسته اند. دفاع مقدّس مردم ايران در برابر صدّام ملعون هم قطعاً از مصاديق جهاد واجب بود.


از طرف ديگر، خداي متعال فرموده است: « ذلِكَ وَ مَنْ يُعَظِّمْ شَعائِرَ اللَّهِ فَإِنَّها مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ ـــــ اين است [قوانين خدا] و هر كس شعاير خدا را بزرگ بدارد در حقيقت، آن از پاكى دلهاست.» (الحج:32) طبق اين آيه، بزرگداشت شعائر الهي، نشانه ي تقواي قلبهاست.

پس بزرگداشت جهاد هم از تقواي قلوب است. و بزرگداشت دفاع مقدّس، بدون شكّ بزرگداشت جهاد في سبيل الله است؛ مگر اينكه كسي دفاع مقدّس مردم ايران در برابر صدّام ملعون را از مصاديق جهاد في سبيل الله نداند كه در اين صورت مي توان يقين داشت بر دشمن شيعه بودن او يا بر احمق بودن او.

ما نه تنها بايد دفاع مقدّس را بزرگ بداريم، بلكه تمام جهادهاي اسلامي را بايد بزرگ بداريم و نگذاريم فرهنگ جهاد به فراموشي سپرده شود. بايد جهاد 33 روزه ي حزب الله لبنان را هم بزرگداشت؛ چون قطعاً جهاد اسلامي بود. بايد تك تك غزوات رسول الله(صلی الله علیه وآله) و علي(علیه السلام) را هم بزرگ بداريم، مثل جريان غزوه ي احزاب (جنگ خندق) يا غزوه ي خيبر يا ... . اينكه مي بينيد حزب الله لبنان يا حماس در فلسطين شعار مي دهند « خيبر خيبر يا يهود» نوعي بزرگداشت آن جريان است.

وقتي كسي بزرگداشت دفاع مقدّس را بدعت مي داند از دو حال خارج نيست؛ يا چنين كسي دشمن شيعه و اسلام است كه با اين كار مي خواهد فرهنگ جهاد را نابود كند، يا مسلماني بي بصيرت است كه نمي فهمد جهاد، از شعائر اسلام است و طبق آيات قرآن، بايد شعائر الهي را بزرگ داشت.

ما چرا عاشورا را بزرگ مي داريم؟ چون آن روز، روز جهاد است.

به همين شكلي كه عاشورا را بزرگ مي داريم، بايد روز كشته شدن عمر بن عبد ودّ به دست علي(علیه السلام) را هم بزرگ بداريم. بايد روز گشوده شدن قلعه ي خيبر به دست علي(علیه السلام) را هم بزرگ بداريم.

اين بزرگداشتهاست كه نمي گذارد اين روزهاي جهادي فراموش شوند.

اينكه ما دفاع مقدّس را بزرگ مي داريم، بدعت نيست، بلكه اينكه جهادهاي صدر اسلام را بزرگ نمي داريم، بدعت است. اگر مخالف بدعت هستيد، به جاي كوبيدن اين بزرگداشت، آن وقايع را هم بزرگ بداريد و سعي كنيد فرهنگ جهاد گسترش يابد.


ـ بزرگداشت ايّام دهه ي فجر

ايّام دهه ي فجر روزي است كه رژيم طاغوت، ساقط شده و مردم از تحت حكومكت طاغوت بيرون آمده اند.

قرآن كريم از چنين روزهايي با عنوان «ايّام الله» ياد مي كند؛ و توصيه مي كند كه «ايّام الله» را زنده نگه داريم و مدام آن را يادآوري كنيم تا فراموش نشوند.

خداي متعال فرمود: « وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مُوسى بِآياتِنا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ وَ ذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ إِنَّ في ذلِكَ لَآياتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ (5) وَ إِذْ قالَ مُوسى لِقَوْمِهِ اذْكُرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ أَنْجاكُمْ مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ يَسُومُونَكُمْ سُوءَ الْعَذابِ وَ يُذَبِّحُونَ أَبْناءَكُمْ وَ يَسْتَحْيُونَ نِساءَكُمْ وَ في ذلِكُمْ بَلاءٌ مِنْ رَبِّكُمْ عَظيمٌ ـــــ و قطعاً موسى را با آيات خود فرستاديم كه قوم خود را از تاريكيها به سوى روشنايى بيرون آور، و «ايّام الله» را به آنان يادآورى كن، كه قطعاً در اين [يادآورى ]، براى هر شكيباىِ سپاسگزارى عبرتهاست. (5) و [به خاطر بياور] هنگامى را كه موسى به قوم خود گفت: «نعمت خدا را بر خود به ياد آوريد، آنگاه كه شما را از فرعونيان رهانيد، [همانان ] كه بر شما عذاب سخت روا مى داشتند، و پسرانتان را سر مى بريدند و زنانتان را زنده مى گذاشتند، و در اين [امر] براى شما از جانب پروردگارتان آزمايشى بزرگ بود.» (ابراهيم)

در اين آيات ملاحظه مي فرماييد كه ابتدا خداي متعال به موسي(علیه السلام) امر مي كند كه مردم را ظلمتها (حكومت طاغوت) بيرون بياور و آنگاه امر مي كند كه مردم را به ياد «ايّام الله» بينداز! آنگاه موسي(علیه السلام) امر خدا را اطاعت نموده و قومش را به ياد آن روزي مي اندازد كه خدا آنها از تحت حكومت فرعون بيرون آورده است. يعني موسي(علیه السلام) روزي خلاص شدن بني اسرائيل از حكومت فرعون را جزء «ايّام الله» دانسته كه به امر خدا، آنها را به ياد چنان روزي انداخته است.

بر اين اساس، روز فروپاشي حكومت پهلوي هم جزء «ايّام الله» است. مگر رژيم پهلوي، طاغوت نبود؟ مگر اين رژيم، چادر از سر زنان شيعه برنداشت؟ مگر روحانيون شيعه را خلع لباس نكرد؟ مگر رژيم صهيونيستي را به رسميّت نشناخت؟ مگر در مسجد گوهر شاد، زائران امام رضا(علیه اسلام) را به گلوله نبست؟ و ... ؟

اگر روز سقوط حكومت فرعون، جزء ايّام الله است، روز فروپاشي رژيم پهلوي هم جزء ايّام الله است. بلكه هر روزي كه در آن، باطلي شكست بخورد يا حقّي پيروز شود، جزء ايّام الله است.

ـ هفته دولت

هفته ي دولت، روز بزرگداشت شهادت شهيد رجايي و شهيد باهنر است. اين دو شهيد بزرگوار، نماد خدمت به مردم هستند. لذا روز شهادت اينها بهانه اي است تا به دولتمردان تذكّر داده شود كه بايد مثل شهيد رجايي و شهيد باهنر، اهل خدمت به خلق باشند نه اهل سياست بازي.

آيا بزرگداشت شهيد، بدعت است؟ قطعاً بدعت نيست. خود دين اسلام، شهادت و شهيد را بزرگ داشته است. اساساً عاشورا روز بزرگداشت شهيد و شهادت است.

آيا بزرگداشت خدمتگذاري به مردم، بدعت است؟ قطعاً بدعت نيست. خدمت به مردم، از توصيه هاي دين و از شعائر الهي است؛ و بزرگداشت شعائر الهي، قطعاً عملي ديني است.

ـ هفته ي معلّم

هفته ي معلّم، روز بزرگداشت شهيد مطهري است. آيا بزرگداشت شهيد، بدعت است؟ آيا بزرگداشت علم بدعت است؟ آيا احترام به معلّم، بدعت است. دين هم توصيه نموده است به بزرگداشت شهيد، هم توصيه نموده است به بزرگداشت علم، هم توصيه نموده است به محترم شمردن معلّم و قدرداني از معلّمان. لذا قرار دادن يك هفته براي بزرگداشت شهيد راه علم و بزرداشت مقام معلّم، يك سنّت حسنه و احياي تعاليم اسلام در باب شهادت و علم و معلّم است. قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه و آله: « مَنْ سَنَ سُنَّةً حَسَنَةً، فَلَهُ أَجْرُهَا وَ أَجْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا إِلى يَوْمِ الْقِيَامَةِ مِنْ غَيْرِ أَنْ يُنْقَصَ مِنْ أُجُورِهِمْ شَيْ ءٌ ـــ هر كس سنّت (رسم) نيكويي بنيان بگذارد، هم پاداش آن رسم براي اوست هم پاداش كساني كه به آن رسم عمل مي كنند تا روز قيامت، بي آنكه از پاداش آن عمل كنندگان، چيزي كم شود.» (كافي، جلد:9، ص 372)

مشكل شما بزرگوار اين است كه فرق بين «سنّة حسنه» و بدعت در دين را متوجّه نيستيد.

ـ آيا عزاداري براي اهل بيت(علیه السلام) بدعت است؟

خير اصل عزاداري بدعت نيست؛ امّا اگر در بين نوحه ها، چيزهاي دروغي گفته شود، بدعت است. اگر مراسمات جعلي و بي اصل درست شوند بدعت است. برخي از چيزهايي كه امروزه در مراسمات عزاداري اهل بيت(علیه السلام) داخل شده اند، از رسوم فرقه هاي انحرافي مثل علي اللّهي ها گرفته شده اند. دستهايي در كار هستند كه تلاش مي كنند مراسم عزاداري را از مسير درستش خارج نموده و آن را آلوده به خرافات كنند. لذا مدام داستانهاي جعلي در مورد اهل بيت(علیه السلام) مي سازند و وارد نوحه ها مي كنند، يا مراسماتي را با كپي برداري از فرقه هاي انحرافي درست كرده و وارد عزاداري مي كنند. پس شيعيان بايد بصير باشند و نگذارند كه اين دستهاي آلوده، فرهنگ عزاداري را آلوده كنند. مثلاً در مورد محسن(علیه السلام) كلّ حقيقت، چند جمله بيشتر نيست؛ در حالي كه برخي ها، براي ايشان يك كتاب مطلب نوشته اند. اين همه مطلب را از كجا آورده اند؟ روشن است كه از پيش خودشان بافته اند. كتاب حماسه ي حسيني، اثر شهيد مطهري را مطالعه بفرماييد تا متوجّه شويد كه تحريف كنندگان، چه بلايي سر عزاداري ها مي آورند.

بلي عزاداري براي حضرت محسن(علیه السلام) هيچ اشكال شرعي ندارد مگر اينكه كساني شورش را در آوردند، كه متأسفانه برخي ها اين كار را كرده اند. برخي به ظاهر عزاداران، انگار عمد دارند كه با بها دادن بيش از اندازه به برخي شخصيّتهاي حاشيه اي، شخصيّتهاي اصلي تشيّع را به حاشيه برانند. اطلاعاتي در دست است كه نشان مي دهد صهيونيستها سعي دارند با تأسيس برخي هيئتها و تربيت برخي نوحه خوانها و خطبا، عزاي حسيني را از مسير درستش خارج كنند. يكي از راههاي منحرف نمودن مسير درست عزاداري اين است كه الگوهاي تشيّع را به حاشيه برانند و شخصيّتهاي كم اهميّت تر را جايگزين آنها كنند. 


مي خواهند ما را از جنبه هاي عقلي جريان فاطمه(سلام الله عیها) و علي(علیه السلام) و امام حسين(علیه السلام) دور كرده و فقط غرق در احساسات كور كنند. اگر امروز در سوريّه و عراق و ... شيعيان را تكفير نموده و مي كشند، بخش عظيمي از گناهش گردن كساني است كه نوحه هاي كفرآميز مي خوانند. برخي نوحه خوانها، علناً گفته اند: حسين اللّهي ام، ذوالجناح اللّهي ام. آشكارا گفته اند: لا اله الّا زهرا، و ... . اينها هستند كه بهانه دست داعش و امثال داعش مي دهند براي كشتن شيعيان.



 شناسه : 414    مشاهده : 1258    انتشار : 20/7/1394        آرشيو پرسش های رایج        آرشيو همه مطالب

  تشيع ايراني👈يعني تو هيات بگويند برهنه نشو چون رهبري قلبا راضي نيست (آن هم به صورت فتوا نيست) ولي نميگويند يوسف زهرا از كدام كار ما راضي نيست كه آن را
  سريال در حاشيه بخاطر انتقاد كاملا صحيح ولي طنز از پزشكان حتي در مرحله پخش متوقف شود ولي رستاخيز قبل از اكران هم متوقف نشد.
  تشيع زوري يعني برگزاري هفته دفاع مقدس هفته دولت ...دهه فجر و.. كه بعد از انقلاب بوده بدعت نيست ولي مراسم حضرت محسن بدعت است؟
  انسان با این کوچکی چگونه می تواند به خداوند عشق بورزند؟؟؟
  چه نوع عقایدی اگر با عقیده ی ما درتضاد باشند قابل احترام اند؟

   نظرات کاربران :

نام و نام خانوادگی : *  
نظرات : *

(حداکثر 900 کارکتر)

 
کارکتر تايپ شده :  
   

صفحه نخست  |  جستجو  |  تماس با ما  |  درباره ما  |  طرح سوال  |  حمایت از ما

قرآن   |    خودارضائی  |    عکس نوشته    |    مشاوره  |    پرونده نقد    |    جهان بینی   |    زنان   |    آخرالزمان  |   احکام

چقدر خوشحال خواهیم شد اگر به نشر این مطالب بپردازید، البته بدون تغییر در محتوا

ذکر منبع با فضیلت تر است


برنامه نويسی : اصفهان هاست